fredag 13. mars 2015

GEITEKILLINGEN SOM KUNNE TIL TI

 
 
 Her er geitekillingen i gips ferdig.
 
Men før det, er det en prosess som må til...



Først lagde vi et skjelett av hønsenetting
 
 
Deretter la vi på gips. Barna hjalp til og duppet strimler med gips fort ned i vannet for så å klebe den på hønsenettingen.




 
 
Etter flere runder med gips ble den seende slik ut. Herifra ble vi så ivrige at vi glemte å ta bilde av barna som malte geitekillingen og satte på skjegg, øyne og ragg.
 
 
Geitekillingen gikk ombord i skuta for å bli tellemester. 1 for meg, to for kalven, tre for kua....
 

Geitekillingen ser alt, han står i vinduet og teller seg selv og andre som går forbi.
Snipp, snapp, snute så var eventyret ute.
 
 
BARN SER OGSÅ ALT...
 

 
Barn er kreative. Her blir jeg som voksen tegnet i sand. Jeg holder en melk i hånda.
"Og så må jeg laga panna di", sier han og lager streker i panna. "Har jeg streker i panna", sier jeg og smiler. "Ja, tre stykker", svarer barnet. Barn ser alt.